|TRAVEL| Serbia (Belehrad, Nis)



Cestovanie je pre mňa vášňou a tak keď som objavila lacné letenky za pár eur do Srbska neváhala som ani sekundu. Aj keď Srbsko nemusí v ľuďoch evokovať víziu krásnej krajiny, či skvelého výletu, som názoru, že v každej krajine, či meste sa nájde niečo pekné a treba vidieť všetko!
Letenky som kúpila vo veľmi nešťastný čas a to v časoch už pokročilej zimy (16-19. decembra), ale aj napriek väčšej zime sme si s kamarátkami užili príjemný predvianočný výlet.

Letenky sme kupovali do Srbského Nišu, kde sa viete dostať z Bratislavy veľmi lacno. My sme to dali za 11€. Nakoľko sa mi Niš nezdal natoľko atraktívny aby sme am strávili 3 noci, rozhodla som sa, že docestujeme až do Belehradu.

Z letiska sa dostanete k Autobusovej stanici Niš (5 min od centra)
  • Autobusom 34A (chodí každých 15-30 minút) Cena je 60 DIN (0,50€)
  • Taxikom (Treba sa spýtať na cenu) Cena cca 300 DIN (2,50€)
Z Nišu sa dostanete do Belehradu Autobusom
  • Študenti za 1380 DIN (11€)(Obojsmerne) (Celý lístok je o niečo máličko viac)
  • Cesta trvá 3 hodiny
  • Niekedy je potrebné počkať hodinku na autobus, kvôli miestu


V Srbsku sa cíti každý ako boháč, nakoľko 1€ = cca  122 DIN, peniaze viete zmeniť naozaj na každom rohu a ceny sú naozaj priaznivé. Mysleli sme si, že Belehrad je lacný, ale po príchode do Nišu, kde sme za večeru pre 3 osoby zaplatili okolo 6€ sme názor zmenili:D

Tip na ubtovanie
  • Belehrad: Hostel Fair (Cena od 5€/noc, príjemný personál, blízko do centra, vedľa hostelu je hneď výborný reštaurácia, ktorá je na úrovni a veľmi lacná)
  • Niš: The only one suites (Cena od 10€/noc, 10 min od stanice, 5 min od centra chôdzou, krásny interiér, milý personál)
Čo sa týka Belehradu, odporúčam free tour, kde vám ukážu to hlavné čo treba vidieť. My sme sa zúčastnili a boli sme radi, že nemusíme blúdiť samé.Samozrejme, že sme videli tie najpodstatnejšie veci ako Republic Square, Kalemegdan, Karadordev park ...Tento výlet bol veľmi nízko-nákladový, nakoľko je Srbsko lacnejšie ako Slovensko a aj keď sme vymrzli som rada, že sme na chvíľku vypadli a spoznali novú krajinu. Srbi sú inak veľmi ochotní a milí. Určite odporúčam každému kto chce vypadnúť na pár dni preč.


2 komentáre

Ďakujem za každý komentár:)